ابزار منو ثابت

در قیر شب

دیرگاهی است در این تنهائی

رنگ خاموشی در طرح لب است

بانگی از دور مرا میخواند

لیک پاهایم در قیر شب است

رخنه ائی نیست در این تاریکی

در و دیوار بهم پیوسته

سایه ائی لغزد اگر روی زمین

نقش مهمی است زبندی رسته

نفس آدم ها

سر بسر افسرده

روزگاری است در این گوشه پژمرده هوا

هر نشاطی مرده است

دست جادوئی شب

در به روی من و غم می بندد

می کنم هر چه تلاش

او به من می خندد

نقش هائی که کشیدم در روز

شب ز راه آمد و با دود اندود

طرح هایی که فکندم در شب

روز پیدا شد و با پنبه زدود

دیرگاهی است که چون من همه را

رنگ خاموشی در طرح لب است

جنبشی نیست در این خاموشی

دست ها ، پاها در قیر شب است

 

سهراب سپهری

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

مریم
ساعت20:25---14 دی 1392
نیا باران زمین جای قشنگی نیست

من از اهل زمینم خوب میدانم

که گل در عقد زنبور است ولی

سودای بلبل دارد و پروانه را هم

دوست میدارد




پاسخ: سلام ، متشکرم . دلشوره


الهه
ساعت18:22---14 دی 1392
سلام ، نوع نوشته های مرحوم سپهری بسیار خاص میباشد و نوع خواندش هم بسیار سخت ولی دلنشیند و انسان رو به فکر فرو میبرند ، بسیار قشنگ انتخاب و منتشر مینمائید . الهه
پاسخ: سلام ، متشکرم . دلشوره


شیطون بلا
ساعت15:50---14 دی 1392
به تو که فکر می کنم



بی اختیار



به حماقت خود لبخند می زنم



سیاه لشکری بودم



در عشق تو



و فکر می کردم بازیگر نقش اولم …



افسوس…
پاسخ:سلام ، متشکرم . دلشوره


دوستانه
ساعت1:32---13 دی 1392
سلام ...عالي بود
پاسخ:سلام ، بسیار ممنون و متشکرم . دلشوره


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:,

] [ 17:48 ] [ دلشوره ]

[ ]